Egen tid...


...sååå, nu har jag lagt lilleman, han ligger i sängen & pratar
med sin snuttis så om några minuter sover han nog =)
Har gjort i ordning glögg å tagit fram peppar kakorna.
Så nu ska jag mysa för mig själv, blir inte mkt egentid
när man är ensam mamma på veckorna! Men i morgon
kommer äntligen älsklingen hem igen. U N D E R B A R T.

Denna dag har gått riktigt fort. När vi vaknade i morrse
så blev det frukost & så fixa jag i ordning oss sen tog
vi en promenad med Karolina & hennes dotter Inez bort
till öppna förskolan. Va riktigt trevligt idag, inte för mycket
folk. Så pratade, drack varm choklad & myste me barnen!

När vi kom hem så lagade jag pannkakor & efter jag ätit
så somna Oliwer (i min famn vart annars) så jag har suttit
i soffan me han hela eftermiddagen. Hade förberett med kuddar
och grejjer innan, eftersom jag vet att han kan sova ett par timmar.
Och blir lite jobbigt för armen annars :P

Så nu ska jag inte göra så mkt, bara slappa! Kika på efterlyst
sen, ska väl tjöta lite me älsklingen på msn innan :)

Btw, jag har letat runt efter en bok på internet som heter
växa och upptäcka världen.


"En bok om barnets första år i livet som förklarar varför
ditt annars så soliga barn plötsligt blir klängigt, skrikigt och krävande.

Det beror inte på kolik, tandsprickning eller på att du "gör fel",
utan på att barnet är på väg att ta ett stort steg i sin mentala utveckling.
Sju gånger under det första året måste varje barn erövra en ny upplevelsevärld.
Sju steg att ta som beror på betydande förändringar i barnets hjärna, som naturligtvis
ter sig skrämmande för en liten människa."

Skulle gärna vilja ha den boken, läser runt på internet och många
har rekomenderat den. Dom där sju "stegen" är ju bra att läsa om.
Dom har ju sina perioder då dom sover sämre än vanligt är grinigare
osv..då är det ju skit bra med en sådan bok så man kan läsa om
dom olika månaderna så vet man om ens barn kanske är inne i
just en sån där fas...tex nu, Oliwer är strax fyra månader å har börjat
äta mer på nätterna...förskoleläraren på pärlan sa de att
runt fyra månader har dom en sån där tillväxt period å då behöver dom
äta mer, speciellt på natten. Ja jösses, det är mkt som händer med dom
små liven det första året :)

Iaf, det jag skulle komma till va att är det någon av er mammor som
har den boken eller vet vart man kan köpa? överallt på internet
så är det slut i lager...iaf dom sidorna jag hittat.

Nee nu ska jag dricka upp min glögg innan den kallnar :)

Puss&kram på er!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! Jag har den boken och den är jätte bra! Fick den av sambons mamma och jag vet inte om hon köpte den på Bokia eller nätet. /Caroline

2010-11-24 @ 21:04:34
URL: http://caroooolinewilsson.blogspot.com/
Postat av: lina

var snäll o kolla på biblan o där fanns den att låna=) så knallla dit imorn o låna hem den=) natti natti

2010-11-24 @ 21:41:53
Postat av: lina

var snäll o kolla på biblan o där fanns den att låna=) så knallla dit imorn o låna hem den=) natti natti

2010-11-24 @ 21:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0