Tiiisdag


Ingen sol idag häller men jag är glad ändå =)
Slutade jobbade halv tre, blev skogis promenad med
Söffet & Nikki. Åkte med till öb å kikade å söffet köpte
tårta å grejjer...inte långt kvar tills jag fyller eller ja (två månader)
då vill ja oxå ha tårta =)

Nu har jag precis duschat, ska sitta här å dega lite, kanske ska
till Marre sen & grilla med henne & Angelica! måste piggna till
lite bara blev himskans trött efter denna varma dusch =)

Föresten gick jag in i vecka 30 idag :) 30 låter sååå mkt närmare
än 29 =P shit va tiden går eller? magen växer på...har ju inte
haft några besvär tidigare, men nu när ja jobbat åså känns det
i fötterna...å härom kvällen så började Micke as garva när han såg
mina fingrar...dom va skit svullna :S såg ut som feta prinskorvar...
å dom är feta i vanliga fall så nu var dom skit fula...men nu är
dom som vanligt igen...försvann över natten? =P 

Föresten...skrev att jag inte var spec orolig över förlossningen...
jag tar tillbaka det!! läser ju en massa...börjar ångra att jag läst så
mycket! tex så läste jag om en tjejs berättelse...där hon skrev att
bebisens hjärljud gick ner å nått kejsar snitt hann dom inte med för
bebisens huvud va på väg ner...så dom fick KLIPPA upp henne utan
bedövning...men det var inte så farligt ändå sa hon värkarna å
det är värre...så det är alltså värre med värkar å allt än att bli
SÖNDER KLIPPT I FJÖSA?? seriöst...jag dör...då kan jag föreställa
mig smärtan...eller kan ja de...ne fy...

Läste bla om olika bedövningar, typ sterila vatten kvaddlar :

"När det sterila vattnet sprutades in i huden, farligt nära ni vet vad,
så trodde jag på allvar att sprutan innehöll tvåtusen små getingar ute
efter hämd för någon gammal tidningssmäll en sommar. Det sved på samma
sätt som när du var liten och din mamma snabbt drog bort ett plåster från
ett skrubbsår. Tänk dig att hon skulle göra samma sak hundra gånger på
raken så kan du tänka dig smärtan, Gånger en miljon. Vem har klurat
ut den här tortyt metoden och varför har inte fn förbjudit den??
Så har en tjej skrivit...

Ne 10 veckor kvar...det går fort...ut måste den vare sig jag vill eller inte.
hur ska jag klara detta...usch..nu får de va slut på allt läsande å
kik på förlossnings kliniken..punkt!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh fy fan!! Ja du kanske inte ska läsa så mycket mer negativt utan ta en stoooor dos positiva upplevelser :) Allas förlossningar och smärttrösklar osv är ju så individuella som tur är så din kommer ju inte vara någon annans lik, tänk så istället och glöm allt med getingar och grejer den där skrev om haha =P Du fixar det galant Malpe, du är stark! <3

2010-05-18 @ 20:59:05
URL: http://elinbouveng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0