Sista maj


Tjooooooosan!

Morsdag i går va jätte bra. Va först hemma hos Mickes mamma
och fikade, sen var vi hos min mamma & pappa, käkade stek
& sen blev det rabarber paj med vaniljsås till efterrätt, gud så gött!!
Mamma fick en blomma & sin favorit choklad av mig..
Även jag fick present..en "sommarpeng", 3000 kr.
Vilka snälla föräldrar man har...vad skulle man göra utan dom?!
Pengarna va verkligen välbehövda..nu har vi råd att köpa utemöbler =)
Har vi inte gjort än å det måste man ju ha såhär i sommartider.
Måste även köpa massa blommor & fixa i ordning lite mys på
balkongen..så nu kan jag köpa massa roligt =)

Då var snart måndan slut..jobbade till tre idag sen var det dax för
möte på försäkringskassan angående föräldrarpenning osv...
Gubben stod & tjöta i två timmar..blev jag nåe klokare?! na..
Varför ska jag va så förbannat trög ibland?! man våga ju inte
fråga för mycket häller när alla andra satt knäpp tysta..
Känns som man är den enda som inte förstår då ju =P
Ne jösses vad saker det är att veta alltså?! hur mkt som helst.
Hade varit bra om Micke varit med, men jag fick en jädra
massa papper, där står det mesta & förklaringar till allt osv.

Efter det tråkiga mötet så åkte jag hem en snabbis & bytte om.
Knallade ner till Gika åså tog vi en promenad, gick till hamnen
å satte oss...käkade mjukglass! dom har fått en massa mat i dom
där kioskerna nu med...hur mkt gott som helst, massa olika smörgåsar,
sallader, rökt fisk, lax tallrik m.m!
Skit mysigt att sitta där å käka =)

Snacka om att man fått sommarkänslor idag..massa folk ute,
flera som spela beach wolly, friskis & svettis stod å träna ute på
gräset, gamlingarna spela boul & Mario hoppade i sjön å simmade =)
Man märker att sommarn e på väg..underbart!!

Men jösses va segt det gick uppför backen nu när jag gick hem.
Helt genom svett...satt fint med en kall dusch.

Ska sätta mig i soffan nu & inte göra ett smack!
ha en fortsatt bra kväll



Bild från förra sommaren på mummas uteservering, men i sommar
får det bli cola i glaset ist för en kall öl =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0