Mys dag :)


Idag har jag inte gjort så mycket, varit hemma & pysslat mest.
Micke fick även sålt båten idag, götteligött =)
Har bakat i dag, blev en hallon/blåbärs paj, suuuper god!
Med vaniljsås till. Kan ju även ha grädde eller vaniljglass.
Mamma älskar denna pajen med ananas, så det kan man ju
ta som fyllning om man vill det! jag är dock inget stort fan av
varm ananas. Glömde ta kort på min fina paj =P så lånade bild
från nätet. Här kommer receptet!

Pajskal:

3 dl mjöl
1/2 dl socker
125 g smör
2 msk vatten
Knåda ihop till en deg som får vila i 30 minuter i kylskåp.



Tryck ut i en form och förgrädda i 200 grader ugn ca 10 minuter.

Fyllning
1/2 - 1 liter blåbär (jag använde ett paket hallon/blåbär 250 gram)
1 ägg
1 dl socker
2 msk vaniljsocker
2 dl creme fraiche



Rör ihop fyllningen och fördela jämnt i pajskalet.
Grädda i ugn 200 grader ca 30-40 minuter.

KLART!





Mamma, pappa, mormor & per har precis varit här å smakat på pajen =)
Suttit och pratat å slurpat kaffe. Mamma tog även med sig mina gardiner hem
så hon kan sy upp dom. Fick ett helt set med sy grejjer, massa trådar, knappnålar,
sy nålar osv..
hmm så nu måste jag alltså lära mig sy själv, =P kändes som en pik. haha.
Fick även en stor växt att ha på golvet av mamma & pappa å en söt liten blomma av mormor.

Nu har dom precis åkt och jag har diskat lite åså. Vet inte vad som sker i afton,
blir väl en film å mys. Ingen kvällsmat behöver man laga iaf för fy farao va mätt jag e.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0