minne som en fisk?


alltså mitt minne har blivit sjukt dåligt..
Vet inte huur många gånger jag sagt i helgen "var är min plånbok?!"
nycklar
glömmer jag hela tiden vart jag lägger..glömmer om ja låst
bildörren, måste gå & kolla...låste jag dörren där nere? inte minns jag det.
Men nycklarna är värst..behöver nog en nyckelknippa runt halsen..
har läst att man kan bli glömsk när man är gravid.

kolla här..

Det är ganska vanligt att man blir mer glömsk än vanligt när man är gravid.
Det är inget man behöver vara orolig för och heller inte ett medicinskt problem,
även om det är mycket möjligt att det har fysiska orsaker.
Flera mindre studier har visat att storleken på kvinnors hjärnor
kan ändras under graviditeten.

En studie som gjordes av en psykolog vid University of Southern California
fann att kvinnors kognitiva funktioner hämmas under graviditeten, vilket påverkar
deras korttidsminne, koncentrationsförmåga och förmåga att ta in ny information.
En annan studie visade dock att råttor som fött barn hade snabbare inlärningsförmåga
och bättre problemlösningsförmåga än råttor som inte fött barn, så det kan finnas
positiva effekter av att bli mamma på längre sikt!

• Ha ett litet anteckningsblock där du kan skriva ner påminnelser.

• Använd en almanacka för daglig schemaläggning.

• Lägg saker du behöver ofta, t ex nycklar, på samma plats.


Kommentarer
Postat av: Anni

Stämmer bra det! =) Mitt minne är verkligen inte som det ska.Glömmer saker,lägger saker på konstiga ställen och funderar ibland på vad fasen jag heter. =) Nä så illa är det inte,vet fortfarande vad jag heter och var jag bor,men knappt. Minnet är bra men kort! =)

Kram

2010-05-05 @ 15:18:05
URL: http://inredninglitenochstor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0