Inte varje dag man är på bibblan..


Svängde förbi bibblan på väg hem från jobbet.
Lånade två böcker. Kan inte minnas senast jag va där?
Men skit bra ju, gratis & allt =)

Handlade lite på hemvägen & nu har jag precis ätit,
satt på en diskmaskin & hängt upp tvätt. Blev super seg.
marre skulle komma förbi en sväng efter hon varit i skolan.
Så blir kaffe & lite tjöt! Ska väl plocka undan lite här hemma innan..

Fick förövrigt brev från försäkringskassan idag angående
havandeskaps penning. Och jag blev nekad den.
Dom anser att jag inte har ett tillräckligt fysiskt påfrestande
jobb..jaja ja vet inte. Än så länge mår jag ju toppen & det
är inget jobbigt att springa runt på jobbet men vette tusan
hur det känns i sommar när jag är stor som ett hus och
det är hur varmt som helst?! kan ju inte veta om jag kommer få
problem i slutet osv..kanske orkar som vanligt vad vet jag,
har ju lixom inte varit gravid förut. Men å andra sidan läser man
att det är väldigt viktigt att ta det lugnt & vila mkt sista tiden.
Är det en stressig dag som det ofta är på sommaren, så hinner jag
varken sitta ner, ta en nypa luft eller knappt springa på toa.
Det skrev jag i papprerna. Och även Frankie skrev att jag ej
kan omplaceras osv. Okej, mkt tunga lyft åså är det inte men
man står ju upp hela dagarna åsådär. Jaja det är bara att kämpa
på =) ni får väl tycka synd om mig när jag springer runt som en
svettbomb i sommar och magen gungar åt alla håll.

Ne nu ska jag sätta på lite musik & dra fram damsugaren.




Dom här två böckerna lånade jag. En "förlossnings handbok"
Dax att börja förbereda sig för den hemska smärta som komma
skall! =P den andra vette tusan står nog lite allt möjligt i den,
verkade som en kul bok iaf =) detta men smärtan...hur förbereder
man sig på något som folk beskriver som det hemskaste men samtidigt
det underbaraste dom varit med om? att inte veta hur smärtan känns..
hmm...lite skrämmande...hittade en text i Emmelies blogg.
Där några har beskrivit smärtan =P


"Först känns det som att bajsa ut en betongklump och sedan pissar man ut en bläckfisk."
/Peggy

"Att föda barn
(värkarna) känns ungefär som om jag vore en disktrasa som en stor jätte kramade ut och vred runt med sina händer."
Hälsningar Emma fyrabarnsmamma

"Som att det inte går
att få ut barnet, trots att man måste och barnmorskan säger att det är på väg... sen är man så lycklig att man inte minns att man för några minuter sedan trodde att man skulle dö!"
Hälsar Karin, mamma till tre

"Så här kändes det
för mig när jag födde min dotter: som att försöka krysta ut en brinnande glödröd, hård bowlingkula! Jag tänkte att någon skulle behöva ta tag i en kofot och bända upp mig för att få ut den!"
Kram,Rakel

"Jag kände mig som Gud
(utan att vara religiös i nån för ordet betydelsefull mening), fast inte allsmäktig och tyrannisk utan ödmjuk och plågad men ändå galet kraftfull. Jag gav liv, goddammit!"
/Jenny

"Som att klämma ut
en vattenmelon genom ett håll anpassat för en vindruva."
/Anna

"Som att jag
var universums centrum, en otrolig kraft. Jag önskar att alla fick uppleva det."
/Erika

"När jag födde
min dotter som hittills är vårat enda barn kändes det ungefär som att bajsa ut nånting alldeles för stort men kraften var så stark att man inte kunde göra annat än att fortsätta krysta ut denna stora sak som ville ut."
/Jezz

"Någonstans mitt i
krystvärkarna fanns det en känsla som var väldigt skön. En känsla av välbehag."
/Anette



Kommentarer
Postat av: Emmelie

Haha ja man blir ju inte direkt lugnare av dom kommentarerna =)

2010-05-16 @ 16:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0