Myys :)


Slutade jobba kl sex, in med maten i ugnen & nu har vi ätit.
Gjorde fläskfilé gratäng med ungstekt potatis å sallad.


Det här behövs:

Fläskfile eller fläskytterfile
gul lök
champinjoner
1 burk creme fraiche
(ja tog med fetaost&soltorkade tomater smak)
2 dl matlagningsgrädde
riven ost
två vitlöksklyftor

Skär filen i skivor och bryn i stekpannan.
Krydda med salt, svartpeppar och grillkrydda.
Skiva lök och champinjoner och stek var för sig
med pressad vitlök. Smörj en ugnssäker form och lägg i fläskfilen.
Lägg över lök och champinjoner och bred över creme fraiche
och grädde. Strö över riven ost och gratinera i ugnen
30-40 min i 200 grader. Servera med potatisklyftor och en sallad.

Smakade rätt bra, hittade receptet på internet.
Kunde dock smakat lite mer tyckte ja, men godkänt :)






I morgon är det lördag & vet ni vad?! Jag är ledig!!!
Ni läste rätt...jepp...ledig det är inget jag brukar vara
på en lördag...hur gött som helst! Ska till kristinehamn
och hälsa på Elin =) ska bli såå kul...hur längesen som helst
vi sågs...ska bli roligt att se hur hon & Daniel bor :)
Våra planer är väl att kika runt på stan å sen ha myskväll
på kvällen med mat å godis :) en eilert & malpe kväll helt enkelt.

Förövrigt har jag sjukt ont i fingret...skar mig på jobbet
häromdagen...har gått med plåster, sen läkte det ganska bra
å då tog jag bort plåstret...tror ni inte ja skär mig igen...
I EXAKT samma sår!!! vad är oddsen lixom? det gör asa ont :(

Ne nu blire mys med godis & film =))

Ha en toppen helg det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: eilert

Ja och tusan vad längesen det var vi hade dem kvällarna, tänk tillbaka ca 3-4 år så hade vi dem jämt :) Ska bli så himla kul att du kommer!! Och pyret i magen :) <3

2010-03-12 @ 21:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0