Onsdag.


God kväll!

Själv vaknade jag för en halvtimme sen...deckade i soffan efter jag
ätit..har precis tagit en dusch & vaknat till liv :) gjorde i ordning sill,
färskpotatis, ägghalva med löjrom, gräslök & gräddfil
till midda när
jag kom hem...muums! inte alla som gillar sill men ja tycker det är
förjävla gött..god mat på sommarn =)



Jobba till halv tre idag,å fy farao mina fötter!!! har ju ju som sagt gått
bra att jobba hela tiden under graviditeten men nu är det som kroppen
sagt stopp, fötterna värker så inni bomben..spelar ingen roll om det är
lugnt på jobbet för det är jobbigt att bara stå upp..redan vid elva tiden ida
började det göra ont å ja får nästan halta fram. Kl tolv idag blev det värsta lunch ruchen
med så det gick i ett till halv tre...då trodde jag att jag skulle trilla ihop..
fick sätta mig ner å massera min stackars fossingar en stund innan jag
gick en sväng på stan, va det sista jag kände för men behövde gå till apoteket
och sen köpte jag även present till pappa..ja vad gjorde jag på apoteket tro..
Mamma hade fixat nån öronsalva som jag skulle hämta ut, mina jävla öron
har börjat klia igen å innan jag börjar klia så måste jag få ett slut på det..
tänker inte åka på en sån där öroninflamation igen..eller att en tops fastnar =P
Så får hoppas denna salva hjälper mot kliandet!!!

Hittade presenter till pappa sen var jag på parfym affären, köpte ju nagelack
för ett tagsen som jag skrev, underlack, överlack å sen ett rosa fint lack..
Det skulle hålla en vecka sa hon...ööö visst...det började flaga av redan dagen
efter precis som alla andra jävla nagelack..så jag var inne å fråga om hon hade
nått annat fint rosa för jag gillade färgen så...å det var nog det rosa nagelacket
som inte var bra för underlacket&överlacket skulle det ju inte va fel på mena hon..
Hon va himla gullig iaf, för jag fick nagelacket helt gratis..trots att jag ej hade med
kvitto eller det gamla nagelacket..å det var flera veckor sen jag va där..snacka om
bra service! va inne på lindex en sväng, köpte ny mascara åsen hittade jag fyra
par trosor i en sån där "tio kroners" låda...vilka kap! tyckte dom var fina
för att bara kosta tio spänn!! köpte även body butter, jag är ju beroende av nya
krämer, schampon å skit..sånt är tydligen väldigt kul att köpa =) en fotfil slank
med oxå..så jag kan pyssla om mina fötter lite...









Igår var ja ju som sagt hos barnmorskan, pratade mycket om förlossningen.
Hon skrev ner lite hur jag tänker om smärtlindring osv, dom på bb har ju mina
uppgifter i datorn så då skrev barnmorskan lite om vad jag känner inför
förlossningen...så kan dom läsa min journal när jag är på väg in..
I vilket fall så sa jag till min barmorska att jag kan tänka mig all bedövning
som finns...ingen som gör ont, (sterila kvaddlar, om ni minns skräck historien
jag skrev om) men eda & lustgas känns självklart nu...men sen vet man ju inte
hur man känner när det väl är dax..men jag är öppen för förslag! sätt akupunktur
eller vad fasen som helst..har jag ont vill jag pröva det mesta =P jag är ju för
farao inte smärt tålig för fem öre...usch..har en himla gullig barnmorska iaf..
hon tror på mej =P haha. Måste hon ju..jag har ju lixom inget val =)
Annars då så mätte vi magen osv...bebisen ligger med huvudet ner som tidigare
och är fortf rörligt..i vecka 37 ungefär så brukar bebisen fixera sig å huvudet sjunka
ner i bäckenet...längtar!!!!!!! just nu är det jobbigt att andas å det känns som
allt där inne är ihop pressat till max..fast sen kanske det bli jobbigt för barnmorskan
sa att det kan kännas som huvudet ska trilla ut..trevligt! =P

Jösses vilket långt inlägg det blev idag...ni som orkade läsa ända hit ha
en bra kväll! själv ska jag sätta mig i soffan, glo på teve å äta min efterlängtade
kexchoklad!!! å vattenmelon...mums!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0