Gravid vecka 33.


....sju veckor kvar till beräknat!

Barnet ökar snabbt i vikt och väger drygt två kilo.
Om det skulle födas nu behöver det lite andningshjälp,
värme och hjälp med att få i sig mjölk under några veckors tid.
Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig
i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning.
Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt.
Tre-fyra procent förblir kvar i sätesställning.




Mår fortfarande hur bra som helst, så bra som jag mår när jag är gravid
har jag inte gjort förut. Trodde man skulle känna sig klumpig & fet men
känner mig hur fin som helst och trivs med kulan :) den är fortf inte
för stor eller jobbig så jag har verkligen inget att klaga på...kommer
sakna den när den är borta! haha, det kanske jag inte säger om ett
par veckor för då är den kanske olidlig =) underbar känsla att ha en liten
där inne, som bökar runt...nu gör det dock ont emellanåt...
Haha så kul när ena sidan på magen står rätt ut..brukar jag trycka till
å då trycker skrutten tillbaka, typ som hallå jag vill ligga såhär!

Graviditeten hittils har verkligen varit helt perfekt, visst lite illamående
i början å humörsvängningar men annars har jag klarat mig undan allt
jobbigt! foglossning, ryggbesvär osv osv...men som sagt ett par veckor
kvar så än ska jag inte ropa hej...ibland blir jag rädd när jag tänker på
hur lätt & bra det varit, kanske får en hemsk förlossning bara för det?
eller bebisen kommer ha kolik osv...ibland känns allt bara för bra för att
va sant...ni förstår hur jag menar =) hur som helst så är jag såå lycklig..
kan inte beskriva känslan..längtar så jag blir tokig...är så nyfiken på vad
som gömmer sig där inne! älskar den lille redan av hela mitt hjärta!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja verkligen tur att du mått så bra, vi får hoppas som du säger att förlossningen och tiden efter blir lika bra :) Om inte annat kan ju Micke hjälpa till på ett helt annat sätt sen när barnet är fött, så det är ju underlättande i alla fall ;)

2010-06-08 @ 18:39:49
Postat av: Anonym

verkligen :) vem kommentera?

2010-06-08 @ 19:27:32
Postat av: Anni

Vad tiden har sprungit i väg. Nu är det ju verkligen inte långt kvar tills bebben tittar ut. =)

Skönt att du mår bra!

Kram

2010-06-09 @ 14:46:53
URL: http://inredninglitenochstor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0