Goooooood morgon =)


Alla pigga & glada...själv är jag super pigg, vaknade halv åtta å kunde
inte somna om. Så jag gick ut å gick..super skönt..är ju inte en kotte ute
så tidigt på sönda mornarna så man får knalla runt i lugn & ro =)
Flåset är inte på topp uppför backen men hem kom jag tillslut!

Har precis tagit en dusch nu, sitter med min nya hårinpackning i hövvet.
Luktar såå gott! den skulle tydligen va bra mot blekt slitet hår..
Så ska ha i det en halvtimme tänkte jag! frisören sa att det är
även super bra att sitta med det i solen, för att få bäst resultat.



Micke ligger & sover som en stock får väl vänta en halv timme iaf
innan jag kan väcka han :p så vi kan käka frulle! börjar bli hungrig.
Annars idag så ska vi åka & köpa utemöblerna vi tittade på förra helgen.
Måste även köpa två nya blommor...dom som stod på hyllan över teven
sten dog efter typ två veckor :S jävla ikea blommor! inte hjälpte det att
vattna dom eller låta dom torka ut..måste varit något fel..
jag som gjorde exakt som det stod på dom, får inte placeras
direkt i sol å vattnas sparsamt...äsch skit snack!

jaja inte hela världen =) sen ska vi även käka hos mamma & pappa.
Lasagne skulle det bli! muuuums. Föresten..har skit ont i mina fingrar :(
Känns typ som träningsvärk...haft det ett par dagar nu...sökte på google,
Är tydligen karpaltunnelsyndrom, "Detta tillstånd beror på den svullnad
och viktökning som följer på graviditeten och som gör att nerverna i handleden
kläms ihop" Jotack svullnad har jag allt börjat få i fingrarna, ringarna går inte
att få av märkte jag häromdagen...förlovningsringen som varit lite stor sitter
ta mig fan som gjutet...haha. Ne..obehagligt är det. När jag lixom knyter händerna
så värker det i fingrarna å typ knäppa med fingarna är omöjligt..sådär som man gör
med tummen & långfingret alltså. Får hoppas det inte blir värre bara än var det är!

Föresten köpte en ny bok i går på karlssons..verkar riktigt hemsk!
Har inte läst så mkt än men om man läser på baksidan så verkar
den det...



Som liten flick blir Nikola sexuellt utnyttjad och våldtagen av sina skolkamrater,
men hennes förvirrande beteende och känslomässiga rop på hjälp ignoneras av de
vuxna som finns omkring henne. Med självkänslan i botten och ständigt sökande efter
bekräftelse och kärlek, faller hon som tonåring offer för en hotfull främling, en man som
gör hennes liv till en mardröm. Han är snygg och charmig, och hon är för ung för att se
varningstecknen. De gifter sig, och misshandeln börjar redan på deras bröllopsresa.
Hon hålls fången, sexuellt uttnyttjad, misshandlad på det mest förfärliga sätt, torterad
av sin man som insisterar på att han gör detta endast på grund av att han älskar henne.
Han manipulerar hennes familj och alla omkring dem, och återigen vägrar de som står
henne nära att tro på henne. När han hotar att döda henne finner Nikola modet att försöka fly.

Nu har jag suttit & skrivit en bra stund
så nu har visst Micke vaknat =)
Så nu blir det frulle! Ha en super bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0