Vaknat ur min dvala...


Ja jösses...i onsdags på jobbet började jag känna mig jätte dålig.
Ont i hela kroppen, kinderna va röda som tomater å jag mådde illa
å va yr...allt gick i snigel fart, jag jobbade med Söffet så hon fick
göra de mesta, jag gick runt som en zombie =P va till och med jobbigt
att köra bil hem...la mig i sängen å där låg jag till kl sex igår kväll.
När jag vaknade på morgonen fick jag sjukanmäla mig sen var jag bara
uppe på toa sen va jag sängliggande..svettades/frös å hade sjukt ont
i ryggen å i fingrarna..orkade knappt gå den korta biten till toan..

Sov dåligt på natten med hade sånna sammandragningar, har även börjat
göra lite ont nu, värker till i ryggen å sen känns de som molande mensvärk.
Jag blev livrädd...inte för att jag trodde att det var på g utan för att jag
vet att de kommer kännas tusen gånger värre när det är dax...
Helt ärligt så är jag livrädd nu..vill inte alls att den ska komma snart.
Klart jag vill den ska komma men jag vill inte föda ut den längre =P
Känner mig inte alls redo..för sjävla förlossningen menar jag nu..
Det börjar bli så verkligt å jag fattar inte hur jag ska klara det...
Jag har ju inget val det är bara att gilla läget...för nu kan den ju faktiskt
vilja komma ut när som helst..inga problem säger Micke det klarar
du galant...haha mjo....ska bli intressant å se om han är lika lugn när
det är dax...

jaja åter till min sjuka dag...Micke kom hem vid fyra, han åkte å handlade,
jag hade ju inte fått nått i magen. Jag pallrade mig upp å tog en dusch.
Sprutade varmt vatten på ryggen, kändes mkt bra...nån som vet vart man
köper sånna där rispåsar föresten? som man värmer i micron å kan ha
på typ magen/ryggen när man har ont? om nån vet så skriv gärna!!
sen fick jag lite mat i magen å mådde lite bättre..

Idag mår jag rätt bra lite slö å seg men jag har inte alls lika ont i kroppen
och ingen feber häller..skönt! nu ska jag försöka fixa i ordning mig lite.
Föresten fick skrutten sin första present häromdagen...en snuttis, av söffet.
Så söt så :)


Kommentarer
Postat av: Angie

Usch då.. krya på dig!

Håller tummarna för dig när det gäller förlossningen, det fixar du! :)

2010-07-09 @ 14:02:47
URL: http://angieliscious.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, en Dinglis! De är ju så söta & mysiga =)



Angående "rispåsar", kolla på hälsohandeln (finns väl en i Knallenhuset?) och det kanske även finns på Apoteket!



Ja du, snart är det dags.. Önskar er all lycka till och jag tror att allt kommer gå superbra, men jag förstår din rädsla ändå! Men du får tänka att vi kvinnor är skapta för att föda barn :) Kraaam

2010-07-09 @ 19:41:31
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0