Toddeluuu...


halloooooj =)


Här e allt prima skinka...i går var en helt underbar dag...
Jag & Marre åkte till vristulven eller vad det heter..
Har inte varit där sedan jag var liten! men skit mysigt verkligen..
Grääääs å ligga på...skönt att slippa all sand! alla barnamiljer osv
låg precis vid vattnet, sådär vi låg va det mer privat...jätte skönt.
Och vi bada masssaa! helt underbart skönt i vattnet...inte lång grunt
häller! sen käkade vi glass, läste tidningar å bättrade på brännan.
Marre var för övrigt precis KNALL röd när vi åkte hem...hahahah såg ut
som en skär liten gris. Rebecka å co kom även dit så dom låg vi oss.
Mycket trevlig dag, va där ända till kl fem =) och senare på kvällen åkte
jag & älsklingen ner till stan, käkade på rhodos. Smakade bra som alltid.

Idag började jag dagen med morgon kaffe hos Gika, sen åkte jag och
Micke till sjukhuset för ett besök hos barnmorskan. Frågade barnmorskan
hur stor bebisen är nu om hon tittade på mitt magmått. Ungefär 3,5 kilo
väger den så hon gissade på 3,8 när den kommer ut :) inte mer hoppas ja :P

Efter sjukhuset var vi i hamnen och käkade lunch, jag tog en laxrulle
och Micke en räkrulle...super gott och fräscht! färsk rökt lax var det..mmm..
Sen har vi passat på att städa nu när det regnat...blir ju så jädra skitigt i värmen
för man orkar inte göra i ordning på nått...även tvättat säng kläder å bäddat rent =)
Nu har jag precis blandat i hop pannkaksmet...ska äta pannkakor med jordgubbar och
grädde ikväll :) blev så jädra sugen på jordgubbar...å pannkakor...å det passar väl ihop? :)
Micke har varit ledig hela veckan, han skulle ju börja i skövde men deras material hade inte
kommit..så det blir jobb nästa vecka istället...mysigt då kan man va uppe länge åså :)
Jag har ju ingen klocka att ställa nu...såå skönt, ja njuter till max kan jag lova. Snart blir
det nytt jobb, som mamma :) så får passa på att vila nu innan förlossningen...och äta :P

Gick in i vecka 38 i tisdags 

Nu är bebisen redo att möta sin publik. En genomsnittlig bebis håller fortfarande på
att lägga på sig underhudsfett, för att kunna klara temperaturskiftningar bättre efter födseln.
De flesta bebisar väger mellan 2,7 och 4,3 kg när de föds och pojkar brukar vara något tyngre
än flickor. Alla inre organ är färdigutvecklade, men lungorna är de som når full utveckling sist.

Läste på olika sidor va bebisen brukar väga denna vecka, ungefär 3-3,2 kilo. Nu tror jag
ännu mer att det är en kille för att killar brukar väga mer än tjejer :P såå nyfiken ju!


Har tagit lite kort på lite bebis grejjer så ni får se..



Skruttens säng bäddad och klar, med snuttisen och filt oxå :)
Blir roligt sen när man vet om det är en kille eller tjej så man kan
köpa lite blått eller rosa :P



Sköt bordet, jätte praktiskt bara att lyfta ner det när man ska duscha.
Sen kan man ju dölja det genom att dra för dusch draperiet =)



Vagnen med sköt väska =)







Baby gymmet :)





Blev kanske ingen vidare bra bild å se vad det är för nått =P
En bärsele iaf, har fått en baby sitter av syrran med men den glömde
jag ta kort på...men nu fick ni se lite bebis saker iaf :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Ååh Gud va fina saker ni köpt :) fin säng och sängkläder. Vill komma och hälsa på er någon gång i augusti när bebisen kommit :) vart köpte ni babygymet ch hyr mycket kostade de? :) kram Malin kero

2010-07-17 @ 15:33:23
Postat av: Anonym

tack så mkt :) klart ni får hälsa på sen...baby gymmet fick vi av mickes syster :) men det är köpt på baby proffsen.

2010-07-17 @ 21:44:58
Postat av: Anni

Vad det har gått fort... Redan vecka 39,och snart dags att upptäcka mamma-världen! Härligt... =)

Kan tänka mig att det väntas för fulla muggar på att h*n ska komma ut. Den sista tiden är RIKTIGT jobbig,man bara längtar efter att den ska titta ut!=)Hoppas allt är bra annars.

Kramar

2010-07-20 @ 09:24:57
URL: http://inredninglitenochstor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0