En bra helg :)


Hellooo!!

Igår va det som sagt bowling, jerker & terese kom hit först & drack några öl.
Sen åkte vi ner till bowlinghallen, först blev det tacos & sen spelade vi.
Jag va i samma lag som mamma, pappa & Lisa. Va precis värdelös =P
Hahah ja & mamma förstörde rätt bra för laget. Micke va med Jerker&Per.
Deras lag fick ju självklart flest poäng, och när det var dax för singel tävling
vann Micke. Present kort på en timmes bowling :)

Va väl klara runt elva då skjutsa vi Jerker till Lillk, tänkte hängt med men Micke
var seg och jag drack ju inte ändå så vi åkte hem å mös i stället.

I dag så har jag först varit ute på promenad med Söffet & Nikki.
Hon har blivit såååå himla stor lilla tjejen. Världens sötaste hund tror jag.
Efter promenaden åkte vi & solade å nu har jag å Micke storhandlat å storstädat.
Micke håller på med maten nu, snitzel, råstekt potatis sås å kokta grönsaker. mm!
Resten av dagen blir det bara myyys har köpt godis & cola :)

Föresten, tycker det är himla knepigt att folk har åsikter om vissa saker.
Folk som inte har barn själva eller är gravida. Jag kan försäkra er om att
jag har nog läst varenda sida på internet som finns om graviditet.
Jag går på besök hos barnmorskan, jag läser böcker & jag ska gå föräldrarutbildning.
Såå detta med att jag solar & tränar , Jag frågade min barnmorska när jag va där
om man får sola solarium (jag som hatar att va blek) INGA farligheter
för barnet. Barnet ligger skyddat inne i magen å får ingen strålning, därimot
kan man lättare få pigment fläckar när man är gravid men då är ju det mitt problem, eller hur?
Sen ska man ju inte ligga för länge så man blir yr kanske eller för svettig (likadant i vanlig sol)
Och träning...varför skulle man inte kunna träna? är man vältränad får man oftast
en lättare graviditet, lättare förlossning å kommer lättare i form efteråt.
Både bra för en själv och för barnet. Så länge det inte gör ont så kan man fortsätta
i vanlig takt. Så "ni" som har fått för att jag skadar min stackars bebis där inne
med mina solarium besök å träningspass, ni kan va lugna!

Ha en fortsatt bra söndag :)




Jag har planerat att se ut såhär i nionde månaden & då lär jag behöva träning!
Haha skämt å sido...hon är så vacker inte många som ser ut sådär när dom är högravida!

Kommentarer
Postat av: elin

Låter som en härlig helg :) haha men malpe vad har folk yttrat sig om nu =P haha att det ska komma ut en söndersolad urbrun bebis eller =P hahahaha vem vet, du kanske tränar så hårt så dina magmuskler blir förstora så bebisen inte får plats därinne =P hahaha. Jadu åsikter slipper man väl aldrig undan oavsett vad man gör känns det som :)

2010-02-28 @ 16:15:09
Postat av: Anonym

hahahah precis, ne jösses alltså. Vi kan ta de när vi pratar vem de va som yra om detta .

2010-02-28 @ 17:00:38
Postat av: Anonym

det enda som ska vara farligt me att sola när man är gravid är att värmen kan göra att förlossningen startar. därför ska man ju undvika att bada bubbelpool tex eftersom värmen gör att bebisen kan känna sej redo för att komma ut.. så sola inte utan fläkt bara:)

2010-02-28 @ 20:27:48
Postat av: Anonym

har väldigt svårt att tro att en förlossning skulle kunna starta såhär tidigt bara för att det blir varmt. jag kommer ju inte ligga i solariet när jag är höggravid direkt =P men tack för informationen...vem du nu va?

2010-02-28 @ 20:34:47
Postat av: My

du känner din kropp bäst så gör precis som du vill! om något så lär man sig snabbt att inte bry sig allt för mycket om vad andra säger i denna lilla stad.

tycker det är bra att du tränar så länge du orkar med det :) tror dock inte du kommer gå ut o springa när du är i 7-8:e månaden :P



Jobbigt att behöva gå hela sommaren för dig dock.. får hoppas på en okej sommar.



vem är den nya ägaren till Ströget? någon vettig??



kraam

2010-02-28 @ 23:27:42
URL: http://mizzbruise.blogspot.com
Postat av: Anonym

hahaha ja visst är det härligt när människor vet mer än en själv =) not.. skit i alla andra and do your thing

2010-03-01 @ 09:50:16
Postat av: jessica

träning har jag hört ska vara bra för barnet också i rätt mån lixom, de finns alltid folk som ska ha åsikter om allt, de är bara att skita i dom å göra som man sj känner..för man känner ju sin kropp bäst..

2010-03-01 @ 14:20:22
URL: http://jessisdesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

my: ja ja tänker så att de e likabra att försöka hålla igång med träningen så länge det går, för som sagt i 7-8 månaden orkar man nog inte :P aaa det kommer nog bli svettigt fy tusan :S frankie heter han, jätte trevlig. har ägt bistro förut.



jessika: precis :)

2010-03-01 @ 16:58:20
Postat av: My

ja, sommaren va inge rolig alls faktiskt. men så länge man kan bada så va det okej :)

jaha okej, men då vet jag vem det är, mycket trevligare än ....!



jag hoppas att allt går bra för dig i vilket fall..

o TRÄNA PÅ så länge det går :D

2010-03-01 @ 20:35:01
URL: http://mizzbruise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0