Ny vecka!


God kväll.

Denna dag har gått fort faktiskt. Jag & Oliwer knallade ner till stan
kl tolv & mötte Josephine. Käkade lunch på ströget och gick en
sväng på stan sen hem till henne. Oliwer sov & vi titta på teve
och åt mintkyssar tills vi båda två mådde illa!!


Men det är ju så jädra gött. Tänkte ta och baka julgodis någon
dag här nu...tänkte va snäll å hjälpa mamma som har fullt upp med
jobbet & att läsa samtidigt. Är ju himskans mkt som ska förberedas
inför julen..så jag tänkte stå för godiset =) några tips kanske?

Jajaaa...jag kom hem vid halv sju sen gjorde jag i ordning lillen
för natten och nu sover han. Tänkte på de där me att han skrek
så häromdagen...om de trots allt var magen..har börjat ge smakpotioner
av semper banan gröt i några dagar.



Han har ätit ca en tesked så det är ju inte mkt. Och han har ju inte skrikigt
varje dag han fått det. Läste att dom kan bli förstoppade nämligen.
Han har bara gjort nr 2 en gång idag vilket är lite mot vad han brukar.
Plus att han skrek när han prutta förut..men kan en tesked påvärka så mkt?
Läste att man kunde blanda gröten me lite katrinplommon puré för att
motverka förstoppning. Nu vet jag ju inte om det var det men!
Hur har ni börjat när ni gett smakisar? vad har ni gett? har era fått
problem med magen?
sen funderar ja på hur länge han ska äta gröt
innan jag kan testa något annat...hmm..får väl avvakta lite kanske
och prata med bvc sköterskan nästa gång jag ska dit..man läser ju
så olika på nätet!

Nu ska ja nog lägga mej i soffan å kika på teve.

I morgon kommer Josephine & Lina hit på desperate mys i vanlig
ordning =) jag ska bjuda på taco paj tänkte ja! gött =)

Puss

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: vsg och tack:)

2010-12-06 @ 20:43:05
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0