Hemma efter en fika på ströget!



Marre & jag gick upp halv nio idag sen var det bara att
skynda och göra i ordning sig för vi skulle till ströget och
äta frukost med Catherine, Josse & Emelie kl tio.
Himla skoj att träffa dom :)









Kom hem för en stund sen nu, shit vad kallt det var att gå!
Marre är & fixar Josses naglar så hon kommer senare.
Jag är nog inget vidare sällskap ändå...så sjuuukt trött.
Oliwer har sovit skit dom senaste nätterna. Enligt den där
boken jag har så är det en utvecklingsfas vid 19 veckors ålder.

Enligt boken kan man märka att barnet är i fasen på dom här sakerna.

Har humörsvängningar.
Äter dåligt.
Sover dåligt.
Har blivit blyg för främlingar.
Vill ha mer fysisk kontakt.
Vill bli sysselsatt hela tiden.
Gråter oftare.

Jo tack, allt detta stämmer in på min lilla prinskorv =)
Men men i boken står det att det brukar gå över runt
vecka 23-24. Sen är det en paus innan det är en ny fas igen :P
Ebba va ju likadan me nätterna & hon & Oliwer är lika gamla nästan.
Den här boken är super bra, då vet man ju varför dom små liven
helt plötsligt ändrar vanor/beteenda pang bom sådär. Sen är det
väl inte så att alla barn reagerar likdant i dessa faser. Men på Oliwer
märker man verkligen..när man läser boken kan man tro att
det är honom dom skriver om just nu :P

Den här bilden visar ju rätt bra hur glad Oliwer är.
Ger tillåmed sin mamma fingret.........



Neeeeeeeee nu ska jag ta mig ett glas julmust!

Ha en bra dag i kylan!


Kommentarer
Postat av: Hej Malin. Vad hette den boken? Den verkar vara bra. Inte alltid så lätt att förstå dom små liven. Mvh Hilda

2010-12-21 @ 13:36:44
Postat av: karolina

Haha. Vilken liten skruttunge han är:)

2010-12-21 @ 14:01:10
Postat av: Anonym

Boken heter växa och upptäcka världen. Handlar om dom sju utvecklings sprången under barnets första år!

2010-12-22 @ 09:16:46
Postat av: Hilda

Okej. Tack!

2010-12-22 @ 13:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0