Nervös...



Idag bestämde jag mig för att åka in med Nemo till Veterinären.
Han har haft magproblem i perioder under en längre tid nu..
lös i magen, ibland har de även varit blod i. Men nu har han även
slutat äta...knappt ätit något på två veckor..bara små tuggor i bland.
Sandra & jag packade in han å åkte till tassarnas djurklinik i töreboda.
Ringde till dom å dom ansåg att de va akut. Blod i avföringen ska man alltid
ta på allvar. Det konstiga är när jag ringde olle i m-stad för ett par månader
sen å fråga om jag kunde komma in för han sket konstigt så tyckte inte han
det var nödvändigt...fick ett spec foder som kosta skjortan å inte funka ett skit.
Tur att jag åkte till töreboda i dag!

Veterinären tog temp, kollade tänder, ögon osv. Tyckte att Nemo hade en
gulaktig ton på ögonen + att han pep när han klämde mot njurarna.
Kan va nått med levern....=( När veterinären tog tempen fick både jag
å sandra hålla i han nästan med våld han skrek fräste å var helt galen..
aldrig sett han så =( han fick iaf ett recept på medicin han ska äta i 14 dagar.
Han ska även äta 5-6 gånger per dag...småå potioner. Typ kokt torsk med ris
eller fiskbullar med ris.

Är så orolig nu =( tycker så synd om han...går runt här med bandage
på benen efter blodproven, slickar sej å ser så ledsen ut =( får reda
på alla provsvar i morgon...hoppas verkligen inte att det är något allvarligt..

Inget får hända min älskling!



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller en tumme för att allt går bra. Det löser sig ska du se <3

2009-09-11 @ 09:55:50
URL: http://lindapetterssonstorsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0