Lördags kväll!


Halloj!!

Då var de lördag igen då..i går så va jag hemma hos mormor.
Hon fyllde år så vi va där å käkade mat...och va längesen ja åt så mycket!!
Först ungstekt fläskfilé med kantareller å grejer, potatisgratäng, sallad,
nybakat mormor bröd med massa goda ostar! jag åt tills ja storkna.
Sen blev de hallon sorbet till efterätt å när vi skulle kika på lets dance blev de
ännu mer rödvin å sen godis. Efter en kvar tar mormor fram TÅRTA, grogg glas
å slödryck. Då kände jag att de va dax att tacka å gå..någon tårta orkade ja inte å
dricka grogg med mormor + hockey (som dom skulle se på sen) är ingen bra kombination.
Då hade jag nog behövt inhandla ett par öronproppar i förväg!! för e de någon som
kan "hejja" ordentligt på hockey så är det min kära mormor.

Iaf så ringde ja micke så hämtade han mej så åkte vi till åkes å hyrde
the strangers. Den va spännande! en sann historia, vilket ja tycker är läskigt!
Den va rätt seg men bra! satt med kudden för ansiktet =P

Idag jobbade ja först sen gick ja en sväng på stan. Det var öppet till tre i dag.
Handlade en tshirt, mascara, rosa lepsyl e klart å ett vanligt vitt linne.
Solade på hemvägen oxå. Sen lagade micke mat till mej. Har funderat hela dagen
på om ja ska ut eller inte...har inte kunnat bestämma mig på hela veckan..
men de slutar nykter för nu sitter ja i pyamas byxer, har en åkesgodis påse, en film
å två liter cola i kylen! gött i morgon å slippa va bakis..

ha en fortsatt bra helj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0